نحوه نشستن صحیح

نحوه نشستن صحیحReviewed by جلالی on May 13Rating:

نحوه نشستن صحیح

درباره همه چیز : کافی است تنها یک لحظه به نحوه نشستن خود دقت کنید تا متوجه غیر استاندارد بودن آن شوید. اکثر ما یا خیلی در صندلی های خود فرو می رویم، و یا پای خود را بر روی میز گذاشته و با حالتی به صندلی تکیه می دهید که به شدت برای کمر ضرر دارد. اما این نحوه نشستن چه تاثیری می تواند داشته باشد؟ آیا ستون فقرات شما در خطر است؟ آیا راندمان کاری شما تحت تاثیر قرار می گیرد؟ در ادامه، نظریات کارشناسان را که وال استریت ژورنال گرد آوری کرده می خوانید.

زاویه راحتی

تحقیقاتی که در سال ۱۹۹۹ در آمریکا صورت پذیرفت نشان داد که زاویه بهینه نشستن برای ستون فقرات بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ درجه است. در همین رابطه یک تحقیق دیگر که در سال ۲۰۰۷ در اسکاتلند به عمل آمده، زاویه ۱۳۵ درجه را برای جلوگیری از کمر درد، ایده آل می داند.

نشستن تا مرگ؟

جالب است بدانید که سندرمی وجود دارد به نام «مرگ پشت میز نشینی». نام این سندرم که برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ مطرح شد، در واقع به عوارض نشستن های طولانی مدت بر روی صندلی اشاره دارد که در سبک زندگی انسان های امروزی، گسترش بسیاری یافته است. تحقیقات در همین رابطه نشان می دهد که نشستن های طولانی مدت می تواند باعث بروز امراضی همچون کمر درد، بالا رفتن کلسترل، دیابت و چاقی شود. نکته دردناک قضیه اینجا ست که مهم نیست شما چگونه بر روی صندلی خود قرار گیرید، در استاندارد ترین حالت نیز، نشستن طولانی می تواند عوارض ذکر شده را به همراه داشته باشد.

موقعیت ایده آل

موقعیت بدن شما میزان کارآیی تنفس را تعیین می کند. دکتر گالوبیک، مدیر پزشکی کلینیک سلامتی کلیولند، در این رابطه چنین موقعیتی را توصیه می کند : صاف بنشینید، اما عضلات خود را سفت نکنید و همواره حالتی ریلکس داشته باشید. سعی کنید که شانه های خود را زیاد جمع نکنید، اما زیاد هم برای صاف کردن آن ها به خود فشار نیاورید، در مجموع هرچه فضای سینه خود را افزایش دهید، می توانید نفس های عمیق تری بکشید، و از این طریق انرژی و تمرکز بیشتری خواهید داشت.

برای اینکه به این موقعیت دست یابید، توصیه می شود که کمی با فاصله نسبت به پشتی صندلی خود بنشینید و پاهای خود را محکم بر روی زمین قرار دهید. اگر فکر می کنید که یادتان می رود این موقعیت را حفظ کنید و مرتب به همان حالت غیر استانداردی بر می گردید که در آن راحت هستید، می توانید یک برچسب رنگی بر روی مانیتور خود نصب نمایید، تا مرتب با مشاهده آن یادتان بیفتد که صحیح بنشینید. در ضمن فراموش نکنید که هرگاه احساس خستگی و درد کردید، حتما عضلات و بدن خود را کش و قوس دهید.

خمیدگی

درست است که خمیده نشستن، یک روزه باعث نمی شود که قوز در بیاورید، اما اگر همواره اینچنین می نشینید، در صورت قوی نبودن عضلاتتان، استخوان بندی شما به مرور تغییر خواهد کرد. تحقیقات نشان داده است که این مدل نشستن باعث بروز افسردگی و پایین آمدن انگیزه می شود، در حالی که صاف نشستن از لحاظ روانشناسی، رفتار شما را بهبود می بخشد.

ورزش

اگر عادت به صاف نشستن ندارید، بهتر است برای جلوگیری از درد های پیش رو، عضلات خود را از طریق ورزش و بدن سازی تقویت نمایید. همچنین انجام یوگا می تواند بسیار مؤثر باشد، چرا که اولین چیزی که در این ورزش یاد می گیرید، نحوه صحیح نشستن است.

راه بروید

ختم کلام اینکه، جلوگیری از نشستن های طولانی، مهم تر از نحوه نشستن صحیح است. دکتر های توصیه می کنند که به هر بهانه ای شده از پشت میز خود برخیزید و راه بروید، برای مثال اگر می توانید جلسات خود با همکارانتان را در حین راه رفتن برگزار کنید و یا برای برقراری تماس های تلفنی از جای خود برخیزید. حتی می توانید میزی بخرید که امکان کار ایستاده جلوی آن، میسر باشد.

نکات گفته شده در بالا برای سلامتی بسیار اهمیت دارد، به خصوص اینکه ما گیک ها بیشترین زمان خود را در حالت نشسته و در پشت کامپیوتر سپری می کنیم. پس اگر می خواهید از زندگی خود با بدنی سالم لذت ببرید، بهتر است توصیه های گفته شده را جدی بگیرید.



سایتی به وسعت همه چیز که در اون سعی میکنم تجربیات و مطالب در خور توجه رو که دوستشون دارم قرار بدم و امیدوارم با پیشنهادات و انتقادات خودتون من رو راهنمایی کنید. با تشکر


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوست داری سایت خودتو داشته باشی همین الان این کار رو بکن
امتیاز دهید:
به این صفحه

به این سایت
برای محبوب کردن سایت روی 1+ کلیک کنید