مواد دارای ویتامین B۳ یا نیاسین

مواد دارای ویتامین B۳ یا نیاسینReviewed by جلالی on Feb 26Rating:

اخبار فرهنگی,اخبار هنرمندان,سریال «به دنبال بهاران»

به گفته متخصصان تغذیه، ویتامین B۳ یا نیاسین نقش مهمی در کاهش سطح کلسترول خون و حفظ سطح گلوکز خون ایفا می‌کند. کمبود ویتامین B۳ منجر به بداخلاقی، خستگی، تمرکز ضعیف و اضطراب می‌شود. از این رو میزان ویتامین B۳ موردنیاز بدن در روز در حدود ۱۴ تا ۱۶ میلی‌گرم است.

شما می‌توانید با پیروی از رژیم غذایی حاوی مواد خوراکی دارای ویتامین B۳ یا نیاسین که در ادامه اشاره می‌شود، نیازهای بدن‌تان را تامین کنید.

بادام زمینی
شما می‌توانید با خوردن بادام زمینی نیاز روزانه نیاسین خود را تامین کنید. در حدود ۱۰۰ گرم بادام زمینی ۱۲ میلی‌گرم ویتامین B۳ شما را فراهم کرده و ۹۰ درصد از نیاز روزانه شما را تامین می‌کند.

مرغ
یک غذای خوشمزه تهیه شده از مرغ می‌تواند تامین کننده نیاز ویتامین B۳ بدن شما باشد به طوری که هر ۱۰۰ گرم مرغ حاوی ۱۳.۴ میلی‌گرم ویتامین B۳ است.

ماهی
ماهی تن یا قزل آلا از جمله غذاهای دریای حاوی مقادیر مورد نیاز ویتامین B۳ بدن هستند. به طوریکه هر ۸۵ گرم ماهی تن پخته شده حاوی ۱۱.۸ میلی گرم و هر ۱۰۰ گرم قزل آلا حاوی ۸ میلی‌گرم ویتامین B۳ است.

تخمه آفتابگردان
تخمه آفتابگردان در حدود ۵۰ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین B۳ را تامین می‌کند به طوری که هر ۱۰۰ گرم تخمه آفتابگردان حاوی ۸.۳ گرم ویتامین B۳ است.

قارچ
با افزودن هر ۱۰۰ گرم قارچ به رژیم غذایی‌تان، تنها ۵ میلی‌گرم از نیاز روزانه شما به ویتامین B۳ تامین می‌شود.

اخبار علمی – مهر



سایتی به وسعت همه چیز که در اون سعی میکنم تجربیات و مطالب در خور توجه رو که دوستشون دارم قرار بدم و امیدوارم با پیشنهادات و انتقادات خودتون من رو راهنمایی کنید. با تشکر


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوست داری سایت خودتو داشته باشی همین الان این کار رو بکن
امتیاز دهید:
به این صفحه

به این سایت
برای محبوب کردن سایت روی 1+ کلیک کنید